Spørmål ifm import av Audi E Tron

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

cedricj
Nybegynner
Posts: 16
Joined: Sun 18 Aug 2019, 16:09

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by cedricj »

Oppdatering:)
Kjørte ut av Ferry og ble stoppet av en hyggelig Ann som sa med en gang " du må på tollen der borte. Bygning ligger midt på rundkjøring ca 50 meter etter kontroll. Måtte fylle opp en liten skjema og gi alle papir jeg fikk fra Audi i Tyskland. Jeg ble spurt om kostnader til må importere bil og jeg sa "mener du kostnad på Ferry". Fikk en "ja" svar og viset billet. Etter en drøy time(!!!) Var alt i orden og jeg betalt ingenting, nothing, nada!!! Fikk stempel og ble bedt til å komme med på trafikkstasjon. Jeg kjørte med en gang. Flest ting først er det å vise bilen uansett om du har med deg COC fra Audi. Ble tatt noen bilder av bilen(?????) Og etter 20 minutter fikk jeg bil godkjent med ekstra papirer... På mobilen gikk jeg direkte til skatteetaten og betalte 2400 kroner for vrak/pant. Da var det nok for dagen. Dagen etter hentet jeg skilt og betalte 128 kroner for det. Igår fikk jeg resten av papirer!! Yuuhhuuuu. Nå er jeg klar til å gjøre det igjen!!
cedricj
Nybegynner
Posts: 16
Joined: Sun 18 Aug 2019, 16:09

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by cedricj »

Har fortsatt ikke fått moms tilbake. Audi spør etter "zulassung i norvegen". Jeg spurte og det var bil registrering men fikk ikke svar. Skal sende den i kveld og vi får se hva jeg får i retur...
9ko
Aktiv bruker
Posts: 35
Joined: Mon 06 May 2013, 10:37

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by 9ko »

Plott inn MRN koden her
https://ec.europa.eu/taxation_customs/d ... xpand=true

Linken viser hvorvidt bilen er eksportert ut av Tyskland eller ikke.

Jeg sendte mrn og resultat fra linken, det var nok for de.
Mulig de vil ha noe annet nå? Usikker..
Import:
A4 B9 2017 Avant 2.0 TFSI Q
A4 B8 2011 Avant 2.0 TFSI Q
Smart Fortwo Passion 2013
cedricj
Nybegynner
Posts: 16
Joined: Sun 18 Aug 2019, 16:09

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by cedricj »

Finner ikke men nummer. Det var med eksport papir ikke sant?. De ble tatt av tollen i Tyskland om jeg husker riktig...
cedricj
Nybegynner
Posts: 16
Joined: Sun 18 Aug 2019, 16:09

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by cedricj »

Mente mrn nummer
cedricj
Nybegynner
Posts: 16
Joined: Sun 18 Aug 2019, 16:09

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by cedricj »

Endelig er alt på plass:)
Penger tilbake på konto og fantastisk glad med bilen:)
Takk til alle dere som har hjulpet meg med import! Skal gjøre det igjen og igjen:)
C
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by Ole Reidar »

Godt å høre at det ordna seg! E-Tron er fortsatt biler som er mulig å gjøre gode kjøp på i Tyskland, og nå er heldigvis Euroen på vei noe nedover (eller krona oppover rettere sagt). Venter spent på biler med Daytonagrå farge og s-line eksteriør for min egen del, også spent på sportbacken!
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
autokjell
Medlem
Posts: 2
Joined: Mon 03 Feb 2020, 09:28

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by autokjell »

cedricj wrote: Thu 22 Aug 2019, 20:33 God nyhet til alle som vil importere E Tron fra Tyskland.
Man kan nå bestille dobbel varmepumpe.
den heter "7E4 erhöhte Heizleistung" på 380 Euro og fikk bekrefelse fra Audi forhandler i Tyskland at det er nå ikke esklusiv til norge og andre land:)
jeg er nesten ferdig med min egen konfig for Etron og skal spare rundt 120-150 000kr, kommer an på hvor mye rabatt jeg får på bilen. er nå på 10%, men skal prøve 1% til. Jeg fikk gratis 20'' vinterdekk i dealen :)
jeg har ikke letter etter info men hva er konkret dokumentasjon jeg trenger til å importere bilen?
1) Eksport skilt, som fikset av forhandler. den inkluderer forsikring?
2) Kjøpekontrakt av forhandler hvor det står moms på
3) Gyldig billet til norge (fly/tog/ferry) som bekrefter at jeg skal hjem til norge

Når det gjelder ferry til Oslo, finnes toll rett utenfor ferry ankomst i Oslo?

takk for hjelpen :)
Best
Cedric
Hei
Kan jeg spør hva forhandler du brukte ?. Jeg lure på og hente en
cedricj
Nybegynner
Posts: 16
Joined: Sun 18 Aug 2019, 16:09

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by cedricj »

Det Schultz automotiv på mulheim (Ruhr). Neste tilgjengelig etron var om et år da jeg kjøpte min i november 19...
autokjell
Medlem
Posts: 2
Joined: Mon 03 Feb 2020, 09:28

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by autokjell »

cedricj wrote: Fri 21 Feb 2020, 20:26 Det Schultz automotiv på mulheim (Ruhr). Neste tilgjengelig etron var om et år da jeg kjøpte min i november 19...
Takk. Bygde du bare en bil på Audi.de og sendt til dem ?
cedricj
Nybegynner
Posts: 16
Joined: Sun 18 Aug 2019, 16:09

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by cedricj »

Ja akkurat det. Og da får du en sånn ref. Nummer og de bygge bilen spek. for deg. De ordnet alt uten esktra kostnad,(eksportskilt) inkludert...
Sparte mye penger. Bilen min var på 1.053M på norsk konfigurator, og betalte totalt 880k i Tyskland , mva tilbake of course.
Skal gjøre det igjen når den ny q4 etron kommer.
C
daniel
Medlem
Posts: 1
Joined: Tue 28 Jul 2020, 09:03

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by daniel »

cedricj wrote: Fri 21 Feb 2020, 21:59 Ja akkurat det. Og da får du en sånn ref. Nummer og de bygge bilen spek. for deg. De ordnet alt uten esktra kostnad,(eksportskilt) inkludert...
Sparte mye penger. Bilen min var på 1.053M på norsk konfigurator, og betalte totalt 880k i Tyskland , mva tilbake of course.
Skal gjøre det igjen når den ny q4 etron kommer.
C
Vurderer å importere e-tron fra Tyskland selv, og lurte derfor på om noen her inne har erfaring med hvordan enkel varmepumpe som det er på de tyske bilene (kontro dobbel som det er på norske biler) fungerer i norsk klima? Har dere merket noe forskjell på rekkevidde eller kupevarme i løpet av vinteren?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Spørmål ifm import av Audi E Tron

Post by Ole Reidar »

Det er ikke dobbel varmepumpe, det er varmeelementet for batteri/kupe som er dobbelt så kraftig (5kw vs 10 kw). Det skal visstnok være veldig kaldt (under 20 minus) for at det skal h noen betydning i praksis.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply