Color Line behandler importbilen som vare og ikke som ordinær bil?

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
FnoFFen
Aktiv bruker
Posts: 41
Joined: Thu 25 Apr 2013, 19:58

Color Line behandler importbilen som vare og ikke som ordinær bil?

Post by FnoFFen »

Det er noen som har fortalt meg at prisen for å frakte bil med eksportskilt på Color Line har gått kraftig opp de siste årene fordi Color Line angivelig nå anser en bil med eksportskilt som en vare og ikke en ordinær bil på sine ferjer. Bilen må bl.a. kjøres ombord og av ferjene av egne ansatte. Dermed har fraktprisen økt kraftig.

Skal visstnok foreløpig ikke gjelde Fjord Line.

Stemmer dette?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Color Line behandler importbilen som vare og ikke som ordinær bil?

Post by Ole Reidar »

Har hatt kunder som var i Tyskland og henta bil i fjor og tok Color Line tilbake til Norge med biler på eksportskilt uten at det ble gjort på måten du beskriver. Har også selv brukt Fjord Line og kan bekrefte at det ikke er noe problem hos de. Kan ikke helt se at det skulle være noen forskjell om bilen har vanlige tyske skilt eller eksportskilt. Bilen er likefullt kjørbar.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
FnoFFen
Aktiv bruker
Posts: 41
Joined: Thu 25 Apr 2013, 19:58

Re: Color Line behandler importbilen som vare og ikke som ordinær bil?

Post by FnoFFen »

OK. Takk for svar.

Jeg postet noe om at jeg vurderer å hente bil i Tyskland i sommer på diskusjon.no og har fått et laaaaaangt svar fra en person som privatmelding. Han skriver mye rart og jeg lurer på om mye eller alt han skriver er bløff. Det du skriver her, kan tyde på at han bløffer meg.
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Color Line behandler importbilen som vare og ikke som ordinær bil?

Post by Ole Reidar »

FnoFFen wrote: Mon 29 Jun 2020, 08:44 OK. Takk for svar.

Jeg postet noe om at jeg vurderer å hente bil i Tyskland i sommer på diskusjon.no og har fått et laaaaaangt svar fra en person som privatmelding. Han skriver mye rart og jeg lurer på om mye eller alt han skriver er bløff. Det du skriver her, kan tyde på at han bløffer meg.
Sitter på Color Magic på vei fra Kiel til Oslo og kan bare bekrefte at bilen på importskilt ble behandla som en helt ordinær bil.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply