Få ledige timer på trafikkstasjonen.

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
FnoFFen
Aktiv bruker
Posts: 41
Joined: Thu 25 Apr 2013, 19:58

Få ledige timer på trafikkstasjonen.

Post by FnoFFen »

Jeg begynner å bli litt småstressa om jeg får registrert bilen min i tide. Jeg får den til Norge (Drammen) tidlig i uke 31 ferdig momset. Så har jeg bestilt time for registrering ved Haugesund trafikkstasjon, hvor jeg bor, 4. august som var første ledige time (!).

Men så må jeg visst jammen meg bestille time for skiltutlevering også nå og de ledige timene for uke 32 er ennå ikke lagt ut.

Vi reiser til Danmark 8. august. Båt og feriehus bestilt og kan ikke avbestilles. Den store skrekken er at jeg ikke rekker å få bilen ferdigregistrert før vi reiser.

Det er lite ledige timer overalt - kun i Bergen er det fortsatt en del ledig også før 4. august. Bør jeg heller registrere den der? Det betyr vel ikke noe at jeg ikke bor der?

Kan jeg forresten ta ut skilt ved en annen trafikkstasjon enn der jeg viste bilen?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Få ledige timer på trafikkstasjonen.

Post by Ole Reidar »

Covid-19 skaper litt vanskeligheter når det kommer til dette med registrering om dagen ja og det er flere som irriterer seg over dette.

Til det du spør om:

Skal du være sikker bør du nok velge Bergen ja. Det har ingen betydning om du velger å registrere bilen der, du kan også vise bilen lokalt og hente ut skilt i Bergen. Det eneste som vil være forskjellen er hvis du skal ha spesielle bokstaver på skiltene. Registrerer du i Bergen vil det være SV.

Jeg skal selv til Tyskland på onsdag for å hente en E-Tron og siden den har eksportskilt med 30-dagers varighet så avventer jeg registrering og håper at de tar bort kravet om timebestilling for uthenting av skilt etter ferien.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply