Import i disse covid tider

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
Ivar
Medlem
Posts: 2
Joined: Mon 05 Oct 2020, 19:10

Import i disse covid tider

Post by Ivar »

Hei, ny og fersk bruker som aldri har importert bil før :)

Er interessert i å importere en Z4 35i fra 2009 eller 2010 (10 år) fra tyskland - har ingen konkret bil enda men ser mange bra kandidater på f.eks. mobile.de.

Hva anbefaler dere i disse tider mhp å hente selv eller få bilen fraktet?

Hvis jeg henter selv kan det være utfordrende å få eksportskilter pga. covid leste jeg i en tråd og ryker vel på en karantene selv. Ang frakt så var det litt utfordringer med det også leste jeg i en annen tråd, men det var kanskje fra et annet land enn Tyskland.
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Import i disse covid tider

Post by Ole Reidar »

Jeg har akkurat importert en Audi E-Tron og her valgte jeg å bruke Autotransport. I tillegg fikk jeg forhandlet inn eksportskilter av forhandler (noe som gjorde det mulig å bruke bilen frem til den ble godkjent for registrering på trafikkstasjonen). Så det er nok definitivt den enkleste måten å gjøre det på i disse tider. Hvordan de praktisk gjør det med transport på tvers av landegrensene vet jeg ikke, men det var i hvertfall full rulle og mye biler som stod på AutoTransport sitt lager i Drammen når jeg henta bilen der.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Ivar
Medlem
Posts: 2
Joined: Mon 05 Oct 2020, 19:10

Re: Import i disse covid tider

Post by Ivar »

Tusen takk for svar, da høres det ut som Autotransport er en brukanes operatør :) Hente i Drammen passer glimrende.
Post Reply