Prosessen med registrering

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
Khalvorsen
Nybegynner
Posts: 5
Joined: Wed 16 Sep 2020, 16:14

Prosessen med registrering

Post by Khalvorsen »

Det jeg har lest meg til på vegvesen sine sider er at man må godkjenne bilen hos SVV, deretter betale engangsavgift til skatteetaten, for så å få den registrert hos SVV igjen. Nå som alle oppmøter hos SVV må bookes, hva er mest effektive og raske måte å gjennomføre dette på?
Jeg har time for godkjenning mandag førstkommende. Når kan jeg tidligst booke time for selve registreringen? Betalingen til skatteetaten går på nett har jeg sett, men er det noe ventetid på at dataene fra godkjenningen er klare og må man vente på at penger er på konto osv?
Tips taes imot med takk!
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Prosessen med registrering

Post by Ole Reidar »

Tipper dette varierer fra trafikkstasjon til trafikkstasjon, men jeg spurte om det med pengeoverføringen når jeg var inne og viste bil for et par uker siden. Da sa de at dette blir gjort umiddelbart. Jeg vet om flere tilfeller der man har fått skilt samme dag som bilen har vært vist, men det kan være greit å ha litt slakk i mellom. For min del var bilen godkjent ca 1 time etter at jeg møtte opp og dermed kunne avgifter betales umiddelbart via skattettaten i etterkant.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply