5 års garanti

Alt som er nyttig i forbindelse med bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
bergen1
Medlem
Posts: 4
Joined: Wed 15 Sep 2010, 19:54

5 års garanti

Post by bergen1 »

Følgende bilmerker har nå 5 års garanti i Sverige og utlikner dermed den norske forbrukerkjøpsloven. Såvidt jeg vet følger svenske forhandleren kunden til grensa og sørger for at svensk moms ikke blir belastet kunden. Og alle eksportpapir/midlertidig skilt blir fikset av forhandleren

-Renault
-Hyundai
-Opel
-Ford (kun Focus)

Gunstige importobjekter /gode biler:

-Megane Sports Tourer 1.5 DCI / EDC dobbeltkløtsj automat
-Clio 1.2 TCE 100hk (kruttbra motor som ikke føres i Norge)
-i 20 1.4 CRDT eco
-Corsa 1.3 CDTI
-Focus 1.6 CDTI

høyeste utstyrsnivå samtlige.

NB les garantibestemmelsene nøye.
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: 5 års garanti

Post by Ole Reidar »

Dette er altså importørgarantier inn til Sverige? Dvs at oppfølging utenfor fabrikkgaranti må skje mot svensk importør?
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
bergen1
Medlem
Posts: 4
Joined: Wed 15 Sep 2010, 19:54

Re: 5 års garanti

Post by bergen1 »

Ole Reidar wrote:Dette er altså importørgarantier inn til Sverige? Dvs at oppfølging utenfor fabrikkgaranti må skje mot svensk importør?
Utifra det jeg har lest av Renaults spesifikasjoner tolker jeg det slik ja. Altså at de 3 siste årene gjelder kun i Sverige, dvs at garantien gjelder men man må ta turen til svensk merkeverksted for å få ting utbedret. Mulig det er et kompromiss innad i Renault Nordic for at ikke Renault i Norge skal utkonkurreres.

Kanskje jeg tar feil - kes gjerne garantibetingelsene - kanskje du tolker det annerledes.
fredrikhh
Nybegynner
Posts: 5
Joined: Fri 28 Oct 2011, 14:40

Re: 5 års garanti

Post by fredrikhh »

Hei, har noen av dere en oversikt over en Svensk audi forhandler som har vært veldig behjelpelig med slike ting?
Post Reply