Svindel på mobile.de!

Alt som ikke passer i de andre kategoriene havner her.

Moderator: frkglad

Post Reply
TommyL
Nybegynner
Posts: 9
Joined: Mon 11 Aug 2014, 20:52

Svindel på mobile.de!

Post by TommyL »

Jeg surfet rundt på Mobile.de, og kom over denne forhandleren: http://home.mobile.de/OFFROADEXPORTGROUP. De hadde flere eksemplarer av bilen jeg kikket etter, lav km og bra utstyrt.
Det var kun et lite problem, og det var at de aktuelle bilene jeg kikket på lå rundt 40% lavere i pris enn tilsvarende biler på mobile, så det ringer selvfølgelig umiddelbart i alle varselsklokker. Det gamle ordtaket om at hvis noe virker for bra til å være sant osv gjelder jo fortsatt.
Men jeg sender allikevel en mail med noen spørsmål, bare for moro skyld. Og etter en liten stund fikk jeg svar...fra en svenske(!).
Først skriver han litt om bilen, sier det er en tysk bil med tyske papirer, som han har brukt mens han jobbet i Tyskland. Videre skriver han at ikke kan ta den med seg til Sverige igjen, fordi han ikke har råd til avgiftene (!!). :lol: Han er også villig til å levere den hjemme hos meg.

Dette er jo selvfølgelig svindel, det koster jo kun vrakpant og årsavgift å importere fra Tyskland til Sverige. Men jeg lurer på hvordan denne svindelen går...finnes det noe bil i det hele tatt tro? Hadde det blitt forlangt noe form for forskudd etterhvert, som man selvfølgelig aldri hadde sett noe mer til? Og hvordan kan et firma som har vært på Mobile siden 2011 kunne holde på slik? Burde jeg rapportere det til mobile?

MVH

Tommy
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Svindel på mobile.de!

Post by Ole Reidar »

Bare å rapportere ja! Ser ut som adressen peker til et boligkompleks i Berlin.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply