Importere BMW 3-serie

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
sruben
Nybegynner
Posts: 18
Joined: Mon 11 Feb 2008, 22:07

Importere BMW 3-serie

Post by sruben »

Jeg er på utkikk etter en BMW 3-serie touring enten:
07-08 320d M-sport, fortrinnsvis den med 177hk (131co2?)
eller en 07 325d M-sport med (197hk, 158 co2?).

For to år siden importerte jeg en 2005 modell 320dt med M-pakke fra en tysk autorisert BMW forhandler. Annonsen fant jeg på bmw.de's egne bruktbilannonser. Jeg har titta litt der iår også, men synes det kommer ut ganske lite biler for salg der.

Hvor er det egentlig gunstigst å importere fra nå om dagen, sverige eller tyskland?
Jeg synes det var var veldig trygt og greit å handle med en autorisert BMW forhandler sist og fikk også med 1års EURO garanti som var spesifisert til å gjelde også i Norge. Men er det andre websider jeg bør sjekke enn bmw.de? Havner de fleste tyske forhandlerbilene der eller bruker de noen ganger mobile.de e.l. fremfor BMW's egne sider?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Importere BMW 3-serie

Post by Ole Reidar »

Mitt inntrykk er at det er ingen bakdel å bruke mobile.de eller autoscout.de, du finner masse biler fra merkeforhandlere også der :)

Siden Euroen er gunstigere nå enn på lenge så er det blitt gunstig å hente bil også fra Tyskland. Men forskjellen i mva (19% i Tyskland og 25% i Sverige) gjør at Sverige er gunstig om du klarer å finne akkurat den bilen du ser etter.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
sruben
Nybegynner
Posts: 18
Joined: Mon 11 Feb 2008, 22:07

Re: Importere BMW 3-serie

Post by sruben »

Ok!
Føler at jeg har glemt mesteparten av alt man må passe på ved import, sånn sett føles det trygt å handle av merkeforhandler, men det er sikkert andre som kan være like seriøse.

Får sjekke litt i Sverige da, tok en titt der for en måneds tid siden uten å finne noe særlig M-pakker, men markedet er vel endel mindre der så. Kunne sikkert klart meg uten M-pakke også, men synes e holder seg svært godt i pris her på berget.
Post Reply