Vinterdekkshopping i Tyskland?

Alt som er nyttig i forbindelse med bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
jonarv
Medlem
Posts: 1
Joined: Sun 20 Feb 2011, 15:23

Vinterdekkshopping i Tyskland?

Post by jonarv »

Jeg var nedover til Hamburg og handlet bil for et par uker siden, og skjønte raskt at vinterdekkene som tyskerene kjører med ikke er brukbare. Har noen erfaring med tyske dekkforhandlere, og muligheten for å handle nordiske vinterdekk i Tyskland? Jeg var innom Pneumobil i Kiel for å bytte om til de elendige vinterdekkene som lå i bagasjerommet, men der var det bare et begrenset utvalg av Pirelli som var i nærheten av norsk standard. Skrale tyskkunnskaper,mildvær i Norge og hjemlengsel gjorde derimot sitt til at jeg ikke la ned den helt store innsatsen i å høre meg rundt etter nye dekk.

Noen som har gode erfaringer?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Vinterdekkshopping i Tyskland?

Post by Ole Reidar »

Mine erfaringer knytta til vinterdekk er todelte. Noen forhandlere har ikke tilgang på vinterdekk, mens andre igjen kan få tak i dekk som duger. Jeg har kun hatt kontakt med bilforhandlere så jeg er usikker på hvor de får dekka sine. Eneste forhandleren jeg kjenner til er reifendirekt.de som jo er de samme som står bak dekkonline.com.

Det siste drøye året har jeg henta flere biler på tyske vinterdekk og enkelte av disse har hatt dekk som faktisk duger i Norge også, så det er store variasjoner!
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply