Importert: 2006 VW Pasat 2.0TDI Highline stv

Alt som ikke passer i de andre kategoriene havner her.

Moderator: frkglad

Post Reply
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Importert: 2006 VW Pasat 2.0TDI Highline stv

Post by Ole Reidar »

På oppdrag fra kunde på østlandsområdet skulle jeg hente hans nye bil. Dette var en 2006-modell VW Passat 2.0TDI Highline stasjonsvogn. Bilen var stappfull av utstyr som bl.a adaptive bi-xenon, stor navi, parkeringssensor foran og bak og skinn/alcantara i seter. Kort og godt en meget god bil!

Stikk i strid med mine egne råd så ble bilen funnet i Berlin. Turen gikk derfor nedover dit med fly på søndagskvelden. Mandags morning møtte jeg forhandlerog ble umiddelbart geleida bort til den utvalgte bilen blant de ca 300 bruktbilene de hadde stående innendørs og utendørs.

Etter at skilt og papirer blei ordna så gikk turen hurtig nordover mot Rostock der jeg skulle ta ferga over til Gedser. I utgangspunktet virka dette som en god ide p.g.a kort strekning å kjøre, men pågangen var større og regulariteten dårligere enn jeg hadde blitt forespeila. Dette medførte 5 timers venting før jeg kom med ferga. Siden temperaturen var 27 (!) grader fant jeg ut at jeg like gjerne kunne vente som at jeg skulle stresse nordvestover mot Puttgarden. Neste gang kjører jeg direkte dit!!


Etter 1,5 timer med sjøreise var jeg i Danmark og satte kursen mot overnatting i Malmø. Ca 1,5 time senere ankom jeg hotellet for en god natts søvn. Dagen etterpå gikk turen tilbake til Norge og Svinesund. Imponerende nok var det ikke kø i tollen og papirarbeidet der var unnagjort på ca 10 minutter! Noen timer senere kunne bilen overleveres kunde som var svært godt fornøyd med kjøpet. Akkurat det forstår jeg godt, for etter vårt regnestykke så har han spart ca 50 000,- etter at alle avgifter er betalt.... :)

Bilde av bilen:
Image

Reiseruta, rødt er fly og blått er bil:
Image
Last edited by Ole Reidar on Sun 30 Sep 2007, 20:56, edited 1 time in total.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Post by Ole Reidar »

Tilbakemelding fra kjøper ble som følger:

"Da har jeg akkurat motatt en utrolig fin Passat 2.0 Tdi Highline med masse utstyr fra Tyskland. Ole Reidar hjalp til med å lete etter bil, kontakte forhandler og videreformidle kontrakt med riktig innhold for ref. av tysk moms osv.. Pengene overførte jeg direkte til forhandler og Ole Reidar hentet bilen og leverte den på døra i Norge mot en liten sum som så absolutt var verdt all hjelp og frakt fra Tyskland.

Så hvis noen har lyst til å spare penger å forhold til profesjonelle firmaer og få ypperlig service så er det bare å kontakte Ole Reidar

Takk for hjelpen!
"
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply