Lettsolgte biler.

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
enur
Nybegynner
Posts: 18
Joined: Fri 22 Jun 2012, 10:13

Lettsolgte biler.

Post by enur »

Er det noen som har erfaringer ang hvilke bilmodeller som er lettest å selge? Vet jo at dette kommer veldig an på utsyr, farge, km.stand, pris osv. Skal ta inn en bil til våren da leasingen på nåværende bil går ut. Jeg er ikke så merkebundet, men det blir tysk bil. Audi, VW, BMW eller MB. Jeg liker å bytte ofte, men bruktmarkedet i Norge synes å være tregt for tiden. Målet mitt er å gå i null. Noen med erfaringer om hva som er lettsolgt om dagen?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Lettsolgte biler.

Post by Ole Reidar »

Tja... vanskelig å spå men både VW Polo og Golf samt Ford Fiesta og Focus selges det mye av i Norge, og det er mulig å plukke disse opp til bra pris. Videre har du både BMW 1, 3 og 5-serie som alle kan plukkes opp til bra priser.

Som du skjønner så er dette avhengig av hvor mye penger du legger i og hvor stor bil du trenger. Får du kjøpt en bil til en god pris kan du også selge den til en god pris, og pris er alfa og omega når man snakker om ting er lettsolgt eller ikke!
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
enur
Nybegynner
Posts: 18
Joined: Fri 22 Jun 2012, 10:13

Re: Lettsolgte biler.

Post by enur »

Klart pris er alfa og omega. Eller hva man får for pengene er vel også viktig. Tenkte på om noen har erfaringer med raske salg uten å tape en formue. Ser at enkelte bilmodeller er det mye å spare på ved å importere selv, men om man ikke får solgt uten å gi bort bilen er det jo litt dumt. Har fulgt med litt på enkelte golfer og ser mange ligger lenge før de blir solgt, hvis de blir solgt da. Er jo så mange av dem. Har tenkt litt på Bmw 3 og 5-serie siden jeg ikke har hatt Bmw før. Kjenner ikke så godt til Bmw, men synes de er veldig flotte. Er det noe man bare "må" ha med av utsyr når man kjøper disse bilene, eller er det samme som gjelder her som med andre merker at man bør ha en godt utsyrt bil? Tenker på å kjøpe 1-2 år gamle biler.
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Lettsolgte biler.

Post by Ole Reidar »

Når det gjelder BMW (både 3- og 5-serie) ville jeg prioritert skinn, xenon og navi. Og velg stasjonsvogn!
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
enur
Nybegynner
Posts: 18
Joined: Fri 22 Jun 2012, 10:13

Re: Lettsolgte biler.

Post by enur »

Takk for det, stasjonsvogn er jo obligatorisk:)
Post Reply