Ford Galaxy import fra Tyskland

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Andain
Nybegynner
Posts: 10
Joined: Thu 19 Jul 2012, 21:23

Re: Ford Galaxy import fra Tyskland

Post by Andain »

Da står bilen parkert på eiendommen min. Tok pysjamas flyet til Oslo 0640 fredag og så videre med toget til Larvik hvor jeg ble hentet av den norske importøren.

Det hele startet ikke så bra, noe av det første han sa var at han akkurat hadde oppdaget at en varsel lampe hadde gått på i displayet på tur for å hente meg. Han mente at vi kunne dra å omregistrere bilen og så dra til Ford for å få lest av hva som var feil, samt at jeg ikke trengte bekymre meg siden bilen hadde fabrikkgaranti.

Jeg avslo dette og sa at vi fikk ta turen til Ford først. Viste seg at en slange ikke var blitt skrudd skikkelig på til et luftfilter når bilen var på service før ankomst Norge. Mao en bagatell iflg Ford i Larvik og dette ble ordnet der og da.

Som tilreisende kjøper ble det for meg en mindre positiv opplevelse av selger virket stresset og veldig samlebånd orientert, her skulle handelen gå unna fort og han hadde tydeligvis mange biler som skulle selges unna samme dagen. Siden jeg på forhånd hadde fått tilsendt NAF test etter eget ønske som tok for seg det tekniske og alt elektronisk med bilen gikk jeg stort sett bare igjennom lakk og alt innvendig. Bilen så mer eller mindre strøken ut.

Den bestod også "prøveturen" nordover de drøyt 1600 kilometerene :-)

Så langt har jeg ingenting å utsette på selve bilen, kommer til å ta en ekstra gjennomgang via bekjent hos NAF her lokalt.
Post Reply