Audi nybilgaranti ikke gyldig utenfor Tyskland?

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
slowandsilly
Nybegynner
Posts: 11
Joined: Wed 10 Oct 2012, 18:12

Audi nybilgaranti ikke gyldig utenfor Tyskland?

Post by slowandsilly »

Hei,

Først og fremst: styr unna premiumcars24.de . Folka der tar helst ikke telefonen etter at handelen er gjennomført.

Saken er:
Kjøpte A4 Allroad der som jeg fikk levert i mars. Bl.a med +3år/100k tilslutningsforsikring )totalt 5år/100k. Dette har jeg i kontrakten med premiumcars24.de som bestilte bilen via Audi Berlin. Ved overtakelse ser jeg i servicekortet at garantien har falt ut (kode EA8). Jeg påpeker dette hos forhandler, men vi blir enig om å ta dette senere. Jeg hadde en båt å rekke!

I dag, etter ukesvis med purringer, påstår premiumcars24 at de har snakket med Audi AG og blitt fortalt at "Ansclussgarantie" ikke gjelder når bilen eksporteres. Jeg har lest betingelsene på forumet her og påstår vitterlig at de gjelder i hele EU/EØS/Sveits. Hva sier folket her inne?

Folkene i premiumcars24 tilbyr meg pengene tilbake, €1100, men jeg vil heller ha garantien. Er det i verste fall tredjetilbydere som tilbyr noe lignende/bedre?

mvh
k
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Audi nybilgaranti ikke gyldig utenfor Tyskland?

Post by Ole Reidar »

Audi Ansclussgaranti gjelder i hele EØS ref. garantibetingelsene pkt 10 som du kan se her. Dette er også bekreftet av Møller i Norge.

Husk også at denne koden nødvendigvis ikke står i serviceheftet, men at du kan forhøre deg hos din Audiforhandler så vil de kunne se dette i sine systemer!

Legg gjerne inn dine erfaringer med denne selgeren som en egen post i erfaringsdelen av forumet!
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
slowandsilly
Nybegynner
Posts: 11
Joined: Wed 10 Oct 2012, 18:12

Re: Audi nybilgaranti ikke gyldig utenfor Tyskland?

Post by slowandsilly »

Hei Ole Reidar,

Det er hva jeg mener også. Har klaget "vedtaket" tilbake til p24.de med henvisning til vilkårene til Audi. Skal holde deg/dere oppdatert!
Post Reply