Forlenget fabrikkgaranti for VW og Audi

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
Glenn Roer
Medlem
Posts: 2
Joined: Thu 08 Nov 2012, 15:45

Forlenget fabrikkgaranti for VW og Audi

Post by Glenn Roer »

Hei!

Først og fremst takk for et glimrende forum.

Slik jeg har forstått det, er det bare anledning til å tegne en forlenget fabrikkgaranti på Audi (en Anschlussgarantie) ved nybilkjøp. Er det riktig forstått?

Ifølge http://www.volkswagen.de er det derimot anledning til å tegne en forlenget fabrikkgaranti, også i etterkant, men før det har gått to år, eller maksimal 100 000 km.
Har noen erfaringer med dette?

Hvordan registreres forlenget fabrikkgaranti, slik at også Møller informeres om at den aktuelle bilen har en silk garanti?

mvh Glenn
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Forlenget fabrikkgaranti for VW og Audi

Post by Ole Reidar »

Takk for ros!

Jeg har ingen erfaring med VW sin utvidede garanti, men hos Audi er det riktig at garantien må bestilles sammen med bilen når den er ny. Det er forskjellige koder på dette som er knytta opp mot chassinr på bilen. På min A6 er E8 valgt og dermed har bilen 5 år eller inntil 100 000km med garanti, og dette vises når Audi-verksteder i Norge søker opp bilen i sine systemer.

Mulig andre har erfaring med VW sine garantier :)
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Glenn Roer
Medlem
Posts: 2
Joined: Thu 08 Nov 2012, 15:45

Re: Forlenget fabrikkgaranti for VW og Audi

Post by Glenn Roer »

Takk for rask tilbakemelding, Ole Reidar.

Jeg legger merke til at de aller fleste nye Audiene selges uten forlenget fabrikkgaranti. Det begrenser dermed utvalget ganske mye, hvis en ønsker en Anschlussgarantie. Litt kjedelig det :(

Jeg er spent på om andre her inne har erfaringer med VW sin forlengede fabrikkgaranti, som kom fra mars i år?

mvh Glenn
Post Reply