Importere brukt M3

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
mbergan
Medlem
Posts: 1
Joined: Wed 23 Oct 2013, 23:47

Importere brukt M3

Post by mbergan »

Hei,

Det begynner å bli tid for å bytte bil igjen da min 08 - 123d coupe snart runder 75k km. Har sett endel på import av siste modell M3. Kravene er som følger:

2008 modell eller nyere
Maks 50 tusen km på telleren
Coupe uten takluke (Med takluke er dem levert med ståltak i stedet for carbontak)
Må ha 7 trinns DKG girkasse.

Har noen spørsmål

1) Har sett på alternativ beregning. Mobile24.no mener at jeg skal spare 120 tusen på denne bilen. http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... s&lang=nor Kan dette stemme? Har tatt frem kalkulatoren å det ser ut til å stemme at man kan spare så mye på M3? Kan noen bekrefte dette?

2) Noen erfaringer med noen som kan importere bilen for meg? Har i praksis ikke mulighet å hente den selv så jeg vil egentlig ha noen som gjør hele jobben så jeg kan få bilen på skilt levert i Oslo.

Bra forum!
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Importere brukt M3

Post by Ole Reidar »

Hei og takk for hyggelig tilbakemelding :)

1) Det stemmer at du sparer drøyt 120 000 på alternativ beregning, Slik at den konkrete bilen vil havne på ca 660 000 ved den metoden.

2) Jeg kan bistå deg med å få importert bilen. Via kontakter i Tyskland kan jeg ordne med nettokjøp og grundige tilbakemeldinger på aktuelle kandidater. Du får bilen overlevert på kaia i Oslo der du tar deg av registrering og avgifter i Norge, eller at et fraktfirma får bilen fraktet inn til deg og står for registrering.

Send en mail på post (a)importerbil.no hvis dette er av interesse!
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply