audi tax free

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
rookie78
Nybegynner
Posts: 5
Joined: Mon 24 Mar 2014, 13:45

audi tax free

Post by rookie78 »

Jeg ser på diverse forum at mange kjøper audi hos audi tax free i england. Er det slik at andre merker er tilsvarende billige i england eller gjelder dette bare audi?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: audi tax free

Post by Ole Reidar »

BMW har også hatt dette via http://www.bmwtaxfee.co.uk. Men nå ser det ut til at både de og Audi har stramma inn på praksisen. Dvs at det kun er mulig å eksportere til andre land innenfor EU ref pkt 11 her.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
rookie78
Nybegynner
Posts: 5
Joined: Mon 24 Mar 2014, 13:45

Re: audi tax free

Post by rookie78 »

ok så en kan ikke lenger kjøpe bil fra audi tax free når en bor i norge slik som beskrevet i en tidligere artikkel på importerbil.no ?

hva med å importere nybil som firma for videresalg?

jeg ser at blant annet avetti motor as har nesten 10 nye audi liggende ute på finn. Hvor får de tak i bilene da? (disse ser ikke ut som det er lagerbiler de har kjøpt men snarere spesial tilpasset det jeg antar de ser for seg skal selge best.)
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: audi tax free

Post by Ole Reidar »

Er nok umulig å kjøpe bilen i England for eksport til Norge fra AudiTaxfree nå ja, ref faq'en tidligere nevnt.

Har man kontakter i Tyskland er det ikke noe problem å handle nye biler som man spesifiserer opp selv. Her er man nok avhengig av å ha mellomledd som man har et godt kundeforhold til for å få gode priser på grunn av høy euro om dagen.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
mmosberg
Nybegynner
Posts: 10
Joined: Mon 01 Apr 2013, 21:23

Re: audi tax free

Post by mmosberg »

God nyhet :D : Jeg har sjekket med Audi Taxfree i Watford og det er fremdeles mulig å kjøpe pga. Norges medlemskap i EFTA/EØS.
Post Reply