Audi A3 1,6 Tdi Ultra - kan den

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
rbrudevo
Nybegynner
Posts: 8
Joined: Thu 29 May 2014, 09:26

Audi A3 1,6 Tdi Ultra - kan den

Post by rbrudevo »

Jeg er helt ny på forumet og har prøvd å lese meg opp - her er det utrolig mye matnyttig info samlet!

Tenker å hente en 2014 modell A3 med den nye? 1,6 Tdi Ultra-motoren. Det ser da ut som et godt kjøp rent avgiftsmessig? Det eneste som får meg til å tvile er at Audi tilsynelatende ikke importerer med dette motorvalget. Ser at motoren har blitt markedsført i andre land og da må det vel foreligge et samsvarssertifikat slik at den faktisk kan importeres også til Norge? Er det noen som har kjennskap til dette?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Audi A3 1,6 Tdi Ultra - kan den

Post by Ole Reidar »

Hei og velkommen hit!

Bilen er nok typegodkjent også for det norske markedet, noe du vil få bekreftet ved at den har COC-papir. Det at bilen ikke blir tatt inn gjennom offisielle kanaler kan ha andre forklaringer enn akkurat det :)
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
rbrudevo
Nybegynner
Posts: 8
Joined: Thu 29 May 2014, 09:26

Re: Audi A3 1,6 Tdi Ultra - kan den

Post by rbrudevo »

Takk for svaret!

Har filosofert litt over akkurat det der med at den ikke tas inn.. Prismessig ville den vel konkurrere med A1? I alle fall gjør den det i mitt tilfelle. Kona sa A1 og jeg sjekket og fant "rett" bil. Ved en "tastefeil" kom jeg inn på A3 ultra. Med samme spec for en 2-4 mndr gammel bil så blir tilsynelatende A3 med ultramotor billigere.

Noen grunn til å ikke ta inn en slik bil? Har ikke sett noen tester som sier noe særlig om den.
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Audi A3 1,6 Tdi Ultra - kan den

Post by Ole Reidar »

Med den sammenligningen du har er det et enkelt valg! A3 er jo en helt annen bil enn A1 :) Og med avgiftssystemet vi har her til lands er jo disse bilene varmt velkomne!

Du kan jo kikke på denne tyske sammenligningstesten :)
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply