Spørsmål vedrørende import fra USA

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
Oddenes
Medlem
Posts: 2
Joined: Sat 02 Aug 2014, 02:00

Spørsmål vedrørende import fra USA

Post by Oddenes »

Hei!

Jeg er i USA i sommer og vurderer om jeg skal kjøpe meg et fint eksemplar av en 2005 Mustang GT og ta med meg tilbake over dammen. Har noen erfaringer fra noe lignende som de vil dele?

Også, noen konkrete spørsmål:

Er prisene på Finn.no representative for hva biler selges for, eller reduserer folk prisene mye?

Hvordan skal bilen registreres før den settes på en båt? Må den registreres i USA og stå på amerikanske skilter?

Hvilke modifikasjoner må regnes med å gjøres for å få bilen godkjent? Jeg regner med lys på modifiseres? Hvordan gjøres dette enklest mulig?


Takk for svar :D
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Spørsmål vedrørende import fra USA

Post by Ole Reidar »

Jeg vil nok tro at du får mer hjelp når det gjelder import fra USA på amcar-forum enn her. De fleste som er innom her vurderer eller har importert fra land i Europa :)

Et generelt råd er å få sett bilen eller få en tredjepart som man kan stole på til å gjøre dette for deg, og sørg for at all dokumentasjon er med bilen. Det er spesielt viktig siden bilen ikke vil være typegodkjent for det europeiske markedet og dermed må gjennom en grundigere kontroll enn hva ville vært tilfellet om du importerte en bil med europeisk typegodkjenning :)
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Oddenes
Medlem
Posts: 2
Joined: Sat 02 Aug 2014, 02:00

Re: Spørsmål vedrørende import fra USA

Post by Oddenes »

Ok, takk for svar! Da legger jeg inn et innlegg på Amcar forum.

Hvis noen andre har efaringer med dette tar jeg i mot alt med stor takk. Jeg reiser snart herfra, og føler ikke jeg kan nok til å ta steget og satse på dette enda :)
Post Reply