VW e-Golf - Import?

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
rmon
Erfaren bruker
Posts: 63
Joined: Mon 09 Jul 2012, 14:59

VW e-Golf - Import?

Post by rmon »

Hei,

Hva koster en VW e-Golf som import? Lik som en Norsk type med samme Garanti ordning. Hvilket land er best evt.?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: VW e-Golf - Import?

Post by Ole Reidar »

Du får jo en viss pekepinn hvis du ser på mobile24.no:

link

Utvalget av elektriske golfer er enda svært begrenset i utlandet og Euro-kursen er noe høy om dagen. Alikavel er det en god del å spare på å importere sammenlignet mot de billigste i Norge (som også er importerte).

Utvidet garanti må kjøpes fra forsikringsselskap i tillegg, og dette krever at firma tar inn bilen for deg.

Når det gjelder marked, så vil jeg nok spå at Tyskland vil være det største å lete i når det kommer litt mer biler på markedet!
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Voltswagen
Medlem
Posts: 4
Joined: Tue 09 Sep 2014, 12:28

Re: VW e-Golf - Import?

Post by Voltswagen »

Det blir lagt ut e-Golfer i Tyskland hver dag for 25-26.000 Euro. De ligger maksimalt 10 minutter før de blir solgt. I går ringte jeg på en til 27.600 som hadde skinn. Den ble lagt ut kl 11:38 og når jeg ringt kl 11:53 hadde de mottatt bestillingen på fax. Fra Norge selvsagt,

Jeg sikret meg for øvrig en til 25.100. Får den 15.desember. Den har vel det meste unntatt skinn og DAB.
kolaola
Aktiv bruker
Posts: 29
Joined: Wed 24 Nov 2010, 12:47

Re: VW e-Golf - Import?

Post by kolaola »

Hei, Volkswagen. Er du fornøgd med bilen? Er det nokon ein må passe på ved import av E-golf? Hvor mye betalte du for frakt?
Post Reply