Porsche Cayenne 245 HK Diesel. 2012-14 modell - Import Tysk

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
jimmyb46
Medlem
Posts: 1
Joined: Thu 15 Oct 2015, 12:35

Porsche Cayenne 245 HK Diesel. 2012-14 modell - Import Tysk

Post by jimmyb46 »

Hei

Jeg ser etter en Porsche Cayenne 245 HK Diesel(2012-14 modell), null erfaring med å importere bil fra Tyskland.

I den forbindelse har jeg noen spørsmål:

1. Er det verdt/lønnsomt å importere denne type bil fra Tyskland med dagens valutakurs på Euro til ca 9,2?

2. Vil det være billigst å importere selv som privatperson eller bruke http://www.mobile24.no/ med tanke på at de sparer litt mva/toll siden de er et firma?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Porsche Cayenne 245 HK Diesel. 2012-14 modell - Import T

Post by Ole Reidar »

Hei og velkommen hit :)

Det er klart at det første spørsmålet kan besvares med at det var mye gunstigere å importere biler i denne prisklassen når Euroen kosta 8 kr. Det sier seg selv :) Men fremdeles kan man gjøre greie kjøp om man leter litt. Hvis du har kikka på konkrete biler på mobile24.no eller mobile.de så kan du berre sende meg en link så kan jeg regne på priser for deg.

Når det gjelder å hente selv vs firma så er det nok billigst å gjøre alt selv, men det forutsetter naturligvis at du har kunnskapen som er nødvendig. Jeg har importert drøyt 60 biler de siste årene og har gode kontakter i Tyskland. Så hvis du ønsker bistand (helt eller delvis) til en rimelig penge er det bare å ta kontakt!
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply