Import av Audi Q7 e-tron, Norsk i menyer? Hva med DAB?

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
Serratus
Medlem
Posts: 4
Joined: Fri 11 Nov 2011, 23:10

Import av Audi Q7 e-tron, Norsk i menyer? Hva med DAB?

Post by Serratus »

Jeg lurer på å importere en Audi Q7 e-tron, altså hybriden. Jeg har de siste åra stort sett hatt BMW'er. Jeg hadde noen fine Audier på 90-tallet, men det begynner å bli lenge siden så jeg sliter litt med å finne ut av Audiene nå.

Er det noen som vet om de tyske bilene har Norsk språk som alternativt valg i menyene, og om alle assistentsystemene fungerer uten problemer i Norge, altså på samme måte som biler som leveres nye i Norge?

En annen ting er radio, nå er det jo plutselig nødvendig å sikre seg at bilen har DAB-radio. Jeg har erfart at det er mange tyske biler, selv de nyeste, som ikke har DAB. Men er det noen som vet om de tyske Audiene, de som faktisk har DAB som tilvalg, virker problemfritt i Norge? Det er jo noe med standarder der også så vidt jeg har forstått. Jeg tror det er denne koden som gjelder på Q7: QV3 E TVE Digitaler Radioempfang, men vil bare forsikre meg om at den fungerer i Norge.
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Import av Audi Q7 e-tron, Norsk i menyer? Hva med DAB?

Post by Ole Reidar »

Hei,

Utifra det jeg kan se har både AutoGrande og Autoarena Q7er av denne typen stående som de har importert, og disse bilene har norske menyer. Så det er nok bare å endre i MMIen. Når det gjelder assistentsystemer etc så er det så vidt meg bekjent nøyaktig de samme systemene som er i bruk på biler solgt i Tyskland og Norge, så det skal fungere fint.

Når det gjelder DAB+ så er det utstyrskode QV3 som gjelder, dette er ikke standard på Q7 i Tyskland, så greit å være obs på. Dette vil fungere fint her til lands.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply