2014 Mitsubishi Outlander PHEV

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
jmnaess
Medlem
Posts: 1
Joined: Thu 23 Mar 2017, 14:47

2014 Mitsubishi Outlander PHEV

Post by jmnaess »

Hei!
Jeg vurderer å importere en 2014 Mitsubishi Outlander PHEV fra Sverige, men bilen har ikke CoC. Er det et problem uten?
Forhandleren sier at jeg kan kjøre på de svenske skiltene til Norge, men at disse må sendes tilbake i posten før jeg får tilbake moms. Men skal ikke vegvesenet ha disse skiltene ved registrering?
Ellers andre ting jeg bør tenke på ved import fra Sverige?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: 2014 Mitsubishi Outlander PHEV

Post by Ole Reidar »

Hallo!

Det er helt klart enklest om bilen har COC, dette bør forhandler kunne bistå med eller så kan du evt. gjøre dette selv. Jeg kjenner ikke til hvordan det er med Mitsubishi men jeg har selv bestillt slike dokumenter direkte fra produsent. Har du COC går jobben med visning av bilen mye lettere:

http://www.skatteetaten.no/no/Person/bi ... en/?step=6

Når det gjelder skilter så kan man nå kjøre med utenlandske skilt frem til bilen blir registrert på norske skilt, men så blir de inndratt sammen med utenlandsk vognkort. Det enkleste er derfor at bilen avregistreres i Sverige og du kjører den hjem på norske prøveskilt.

Utover dette er det egentlig ikke noe spesielt å tenke på. Husk å kjøre på rødt i tollen, og pass på klare avtaler knytta til dette med svensk moms hvis det er inne i bildet.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply