Page 1 of 1

Dette må være for godt til å være sant

Posted: Tue 13 Sep 2022, 21:39
by Zenix
Hei,

ser på import av en BMW IX 40, men prisene ser ganske lave ut. Kan dette være sant?

Aldri importert før, så lurer egentlig på om det bare er nettoprisen du betaler før import + frakt for en BMW IX 40? Billigst på finn er i dag 799 kNOK, mens det er fra Tyskland 730kNOK? https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 62&ref=srp Har funnit i Nederland at BMW IX40 -2021 model- 8000km går for 700kNOK.

Hvad har jag missat?

Re: Dette må være for godt til å være sant

Posted: Tue 13 Sep 2022, 22:17
by Ole Reidar
Det er korrekt at man for elbil betaler bilens nettopris i utlandet + frakt+2400kr i vrakpant i Norge og så er bilen registrert og klar til bruk :) Det ligger an til at det blir avgifter fra 2023 da.

Re: Dette må være for godt til å være sant

Posted: Wed 14 Sep 2022, 21:53
by Zenix
Ok, det finns ju en del at spare. Takk for svar!

Vet du hur andrahandsvärdet påverkas med en importer bil?
Vidare, gäller samma regler om man importerar från Netherland?
Er det et firma som hjelper til med import (papir etc) + frakt som du kan kontakte slik at det blir riktig med tanke på nettkjøp?

Re: Dette må være for godt til å være sant

Posted: Tue 20 Sep 2022, 13:27
by Ole Reidar
Største forskjellen går på garanti dom er 3 vs 5 år.

Når det gjelder nettokjøp er man som regel avhengig av å ha et firma som står som mellomledd. Det er forhandleren som selger bilen som bestemmer dette til syvende og sist.