Ønsker å importere bil, men får ikke kontakt med selgeren.

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
JM
Medlem
Posts: 1
Joined: Mon 05 Nov 2007, 21:44

Ønsker å importere bil, men får ikke kontakt med selgeren.

Post by JM »

Hei.

Har snoka litt rundt på mobile.de, og langt om lenge klarte jeg å finne en bil som jeg var fornøyd med. Er en 3 dørs Golf V TDI sportline

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Problemet er det at jeg ikke klarer å få kontakt med selgeren, for det står bare postnummer i annonsen. Har prøvd å sendt mobile.de-mail, men han svarer ikke der heller. Noen som har hatt samme problem, og som har klart å løse det??
Noen som har sett den bilen der før på nettet?? Kanskje det er noe som ligger ute som en teaser??

Alle svar mottas med stor takk!!

Mvh, John Morten
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Ønsker å importere bil, men får ikke kontakt med selgeren.

Post by Ole Reidar »

Hei,

Generelt er jeg skeptisk til kjøp av privatpersoner i Tyskland. Min erfaring tilsier at det ligger mange teasere (som du nevner). Men dette trenger ikke å bety at denne er det. Når det bare ligger adresse og mailsending via mobile sine sider så er det ikkje mulig å ta kontakt med selger på andre vis desverre. Lite annet man kan gjøre!
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
jostein
Nybegynner
Posts: 6
Joined: Mon 14 Jan 2008, 19:59

Re: Ønsker å importere bil, men får ikke kontakt med selgeren.

Post by jostein »

Sliter du med å få kontakt FØR du har kjøpt bilen, kan man vell bare tenke seg hvor vrient der er når du har kjøpt (prpblem)bilen og prøver å få kontakt... når jeg kjøpte min første importbil tidligere i år, var det en drøss med hendvennelser til diverse forhandlere som aldri ble besvart eller ble besvart sent. dette gjaldt utelukkende bedrifter. angrer litt på at jeg ikke lagde en liste
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Ønsker å importere bil, men får ikke kontakt med selgeren.

Post by Ole Reidar »

Kan også nevnes at mitt inntrykk er at e-post som kommunikasjonsmiddel ikke alltid fungerer for Tyskerne. Det virker som om de setter mest pris på telefon eller fax, i allefall initielt. Jeg har ved flere anledninger merket at hvis jeg sender en fax der jeg ber om tilbakemelding på e-post så er dette lettere enn om jeg sendte e-post i utgangspunktet.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply