CO2 og vekt BMW 1 serie

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
kristoffer
Nybegynner
Posts: 5
Joined: Wed 17 Oct 2007, 09:38
Location: Bergen

CO2 og vekt BMW 1 serie

Post by kristoffer »

Har ikke bestemt meg om vi skal gå for Golf V enda, og ser jo at BMW 1 serie med liten motor ligger i samme leie.

Noen som vet co2 på de minste motorene, samt vekt? Det er da trolig diesel det er snakk om, så vidt jeg tipper så er det vel 116 og 118 det er snakk om ?

PS: noen som har noe erfaring med bilen, forresten? kontra en golf f.eks.?
Importert:
VW Golf V 1,9TDI 2005 Sportline m/alt
(x) Audi A6 2002 mod 1,9 TDI
(x) Golf 4 115hk 1,9TDI
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: CO2 og vekt BMW 1 serie

Post by Ole Reidar »

Hei Kristoffer!

Beklager sent svar da jeg har vært på jobbreise og ikke hatt tilgang til nett.

Når det gjelder BMW 1-serie så vurderte jeg denne da jeg endte med å bytte A3 med A3 i 2007. Bilen jeg prøvde da var en 116 (eneste bilen forhandler hadde tilgjengelig) med fem dører. Denne gav ikke mersmak. Jeg har også ratta 120i med bra racingoppsett på Nurbürgringog kjørt 118d med litt spenstig oppsett her til lands. Begge disse bilene var bedre å kjøre og spesielt dieselen gir godt skyv. Til syvende og sist må du jo like designet både innvendig og utvendig på disse bilene, så gjør du det så er det nok en knepen seier til BMW-når du sammenligner den med en Golf. Noe som forøvrig kanskje ikke er en helt rettferdig sammenligning.

Søk etter BMW 1-serie på Carfolio så finner du data på eldre modeller. Bilnorge.no sin nybildatabase har alle data for nye biler, så der finner du også BMW 1-serie av nyeste sort.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply