Beregning av avgift. HK eller Co2
Posted: Sat 09 Jul 2011, 23:53
Hei jeg får ønske meg selv velkommen til dette forumet.
Driver å funderer på å ta inn en Ford Expedition Limeted 2007 mod fra USA men har noen spørsmål rundt dette. Da jeg så fant dette forumet, så regner jeg med at det er noen her inne som har vesentlig mer peil enn meg som er rimelig blank.
Titter som sagt på denne Expedition men ser på tollkalkulatoren at det er ganske stor forskjell på hvor mye man skal betale inn til Sigbjørn avhengig av hva man taster inn på kalkulatoren. Bilen har en 5,4 liters V8 som yter 300 hk og veier 2630 kg. Co2 utslippet er på 260.
Om man beregner med HK så koster det 158.000 i avgifter, mens med Co2 så detter det ned til 104.000. Så spørsmålet er HVA skal man bruke til beregning? I dette tilfellet er det jo ganske stor forskjell.
Noen som har et godt svar på dette?
Kan jo samme slengen nevne at planen er å gjøre den om til en varebil kl.2. Noen som vet hvilke firmaer som bygger om og hva de eventuellt tar for jobben?
Driver å funderer på å ta inn en Ford Expedition Limeted 2007 mod fra USA men har noen spørsmål rundt dette. Da jeg så fant dette forumet, så regner jeg med at det er noen her inne som har vesentlig mer peil enn meg som er rimelig blank.
Titter som sagt på denne Expedition men ser på tollkalkulatoren at det er ganske stor forskjell på hvor mye man skal betale inn til Sigbjørn avhengig av hva man taster inn på kalkulatoren. Bilen har en 5,4 liters V8 som yter 300 hk og veier 2630 kg. Co2 utslippet er på 260.
Om man beregner med HK så koster det 158.000 i avgifter, mens med Co2 så detter det ned til 104.000. Så spørsmålet er HVA skal man bruke til beregning? I dette tilfellet er det jo ganske stor forskjell.
Noen som har et godt svar på dette?
Kan jo samme slengen nevne at planen er å gjøre den om til en varebil kl.2. Noen som vet hvilke firmaer som bygger om og hva de eventuellt tar for jobben?