Garanti Tyskland (BMW/Audi/MB)

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
Jarod
Nybegynner
Posts: 6
Joined: Wed 20 Jun 2012, 18:30

Garanti Tyskland (BMW/Audi/MB)

Post by Jarod »

Er det noen som har oversikt over bruktbilgarantiene fra autoriserte forhandlere for disse 3 bilmerkene i Tyskland?

Jeg har hørt/lest en plass at MB og Audi selger utvidet fabrikkgaranti på nye biler (5 år?) samt at utvalgte bruktbiler herfra også selges med 2 år bruktbilgaranti. BMW vet jeg har 2 år fabrikkgaranti samt at man kan kjøpe 1/2 år Euro Plus som fungerer i Norge ved at man reklamerer mot Euro Plus i Tyskland. Grunnen til at jeg spør at jeg ser på forsiden at det har blitt importert en 2012 mod Audi A6 med 5 år fabrikkgaranti/100.000km fra Tyskland.
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Garanti Tyskland (BMW/Audi/MB)

Post by Ole Reidar »

Bruktbilgarantier gitt av forhandlere i Tyskland har liten verdi i Norge da det må reklameres direkte mot forhandler som gir denne. Audi leverer så vidt meg bekjent den beste tilleggsgarantien ved at de har inntil 3 år ekstra fabrikkgaranti i tillegg til de to årene som er i utgangspunktet. Dette er tilleggsvalg som blir bestillt sammen med bilen når den blir spesifisert som nybil, man trenger for så vidt ikke å handle disse bilene fra autoriserte forhandlere siden garantien følger bilen, men man må sørge for at dokumentasjonen på dette er med slik at man ikke får trøbbel i Norge :)
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply