Hente bilen selv eller la andre gjøre det?

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1955
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Hente bilen selv eller la andre gjøre det?

Post by Ole Reidar »

"Jeg har bestemt meg for å kjøpe bil i utlandet, men er usikker på om jeg vil ta sjansen på å gjøre jobben selv. Hva er best?"

I et slikt tilfelle vil jeg si at du bør la andre ta seg av jobben. Det er sikrere at en som har gjort dette før kan gjøre hele eller deler av jobben slik at man får med de nødvendige papirer og at prosedyrene blir gjort skikkelig. Det man da må vurdere er om man skal la et firma frakte bilen på lastebil eller om man skal få privatpersoner til å hente bilen for seg. Jeg har vurdert det dithen at når jeg skal hjelpe folk med å hente bil så tilpasser jeg prisen etter hvor mye jeg skal gjøre av jobben og hvor i geografien bilen er plassert. Et firma har gjerne faste priser og prosedyrer for hva de gjør. I tillegg kan det forekomme ventetid i tidsrom hvor pågangen er stor hos dem.

Så hvis du er usikker på hvordan du skal gripe dette an, så ta kontakt med enten meg eller howard så kan vi helt sikkert hjelpe til med hele eller deler av en slik jobb... :)

Har man derimot litt tid og føler seg ganske trygge på språk og i tillegg har normal ordenssans så bør jobben med å hente en bil gå greit. Bruk god tid i forveien på å gjør deg kjent med saksgang og papirer. Man må gjerne beregne en del tid i forbindelse med utvelgelse av bil og betaling, men dette kan gjerne kombineres med ferie..... :)
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply