Sikker bil rundt 200-250 000 uten å tape mye. Tips?

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
AsbjørnH
Nybegynner
Posts: 16
Joined: Sat 03 Nov 2012, 06:39

Sikker bil rundt 200-250 000 uten å tape mye. Tips?

Post by AsbjørnH »

Heisann,

Jeg ser etter en nyere bil som både er sikker og som har et OK lydanlegg. Det er mine eneste kriterier.

Siden jeg ikke bryr meg så veldig mye om merke, men at det helst skal være tysk, så er jeg åpen for å kjøpe hva som helst. Det må være en solid og sikker bil, da sikkerhet er veldig viktig for meg.

Har sett litt på A3 etter facelift i 08(?), men synes denne er litt gammelmodig. Har også sett på 3-serie og C-klasse.

Det jeg lurer på er hva som er det beste kjøpet innenfor mitt budsjett? Det er viktig at jeg ikke taper så mye på bilholdet, eller mer at jeg får en god besparelse på importen, men jeg må ha en bil som er med moderne sikkerhetsutstyr.

Er det noen gamlere biler som kommer veldig godt ut på alternativ beregning (E-klasse f. eks.)?

Noen tips?
AreGar
Aktiv bruker
Posts: 30
Joined: Wed 11 Nov 2009, 22:45

Re: Sikker bil rundt 200-250 000 uten å tape mye. Tips?

Post by AreGar »

Tommelfingerregelen er at jo høyere verditapet har vært jo mer er det å tjene på alternativ beregning.
Typisk er noe eldre biler med store motorer, deriblant E-klasse.
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Sikker bil rundt 200-250 000 uten å tape mye. Tips?

Post by Ole Reidar »

Er riktig som AreGar er inne på her at biler med et høyt verditap på papiret kan være gode kjøp. Audi A8 med bra motor fra midten av 2000 tallet kan være et godt eksempel på dette.

Jeg vil forøvrig anbefale å teste Mobile24.no sin tilgang for å sjekke alternativ beregning på biler. Det koster litt, men på en mnd kan du jo få et bra innblikk :)
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply